Domowy izotonik z rokitnikiem  

Izotonik to napój, zawierający elektrolity i minerały, które tracimy razem z potem podczas treningu. Jego zadaniem jest szybkie dostarczenie organizmowi utraconych składników odżywczych. Jeśli ich nie uzupełnimy, spadnie nasza zdolność do regeneracji. 

Przepis na izotonik:
(na 1 litr wody mineralnej)

- 2 łyżki miodu (około 40 g)
- 1 g soli (1/5 łyżeczki)
- 3-4 łyżeczki sproszkowanego rokitnika (lub syropu)

Większe stężenie soku lub dodanie soku z innych owoców zmieni napój w hipertonik.

Cechuje go działanie przeciwzapalnie, antyseptycznie, łagodzi ból gardła, rozgrzewa i wzmacnia odporność. Wspomaga pracę całego organizmu. 


Sposób przygotowania
1. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i przelać do szczelnie zamykanego naczynia. Syrop jest gotowy do od razu spożycia.
2. Przechowywać poza lodówką, np. w szafce nie dłużej niż tydzień.
3. Dodawać do ostudzonej herbaty, wody lub spożywać prosto z łyżeczki.
Uwaga - sok z cytryny może skrócić czas przydatności do spożycia syropu